Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

beöker Ikea tillsammans med Ozzy

Av Brigitte - 24 januari 2014 14:20

En dag nu i veckan efter att sambon slutat jobbet åkte vi in till Ikea.

Det var jag, sambon och Ozzy :D

Pirrigt i magen var det allt på vägen dit ;)

Ozzy är väldigt nyfiken av sig å vill gärna utforska saker.

Vi bestämmde att jag och Ozzy skulle hålla oss i mitten gången så behövde han inte lukta på allt eller hoppa upp i soffer mm ;)

 

Han var jätte följsam. när jag gick så gick han bredvid mig. jag behövde inte säga till honom att hålla possition :D

jag sa bara röstkommando eller med handtecken när han skulle göra saker som sitt/ligg stanna kvar...eller ta upp min astma spray som jag räkade "tappa".

han var duktig att vara passiv när jag var passiv ( han lägger sig då ned självmant)

han var väldigt lugn och sansan och ignorerade alla människor som gick nära. de ville läsa vad som stod på hans täcke.

 

           

 

Här är en filmsnutt från träningen.

Jag tog bort ljudet för det var inte mycket som hördes förutom sambons röst ibland då å då.

http://www.youtube.com/watch?v=b-t1dxrQreg

 

Jag är grymt nöjd över vårat Ikea besök :D

 

Nästa vecka ska vi träna vid 2 tillfällen med assistans instruktören.

då ska vi först vara inne på Ikea i ca 2 h

sen dagen efter vara inne på Krämaren i örebro i ca 2 h

iiihhhh ska bli så kul :D

 

 

Ha det gott allesammans!

 
 
Felicia

Felicia

24 januari 2014 15:06

vad duktiga ni är, imponerad över hur lugn han är, kommer bli en toppen assistans hund :)

http://twinkimesstars.weebly.com/blogg.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Ovido - Quiz & Flashcards