Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

rallylydnads tävling mm

Av Brigitte - 30 juni 2014 19:11

I lördags var jag och Ozzy iväg och tävlade i rallylydnad i Vallentuna.

Sambon och rock var med som support :)

 

Vi startade i den sista gruppen så det blev sovmorgon. vi sov över hos mamma så vi hade bara 1 h bilfärd till tävlingen.

Det var väldigt trevligt där och trevligt bemötande bland alla funktionärer.

det man inte var van vid var att de hade en landingsbana för flygplan precis bredvid...rätt nära brukshundsklubben.

Hundarna brydde sig inte om ljudet av flygplanen :)

 

Denna gång var jag mer nervös än förra gången. Det var dels lite svårare bana än förra gånge...många snurrar å jag har dålig balans å var lite rädd att tappabalansen.

Jag lyckades hålla mig på benen hihi

 

Ozzy var följsam hela banan runt.lite nyfiken på en av skyltarna dock ;)

jag var rätt nervös å pratade då med honom rätt mycket. tur att man får göra det  :D

Han hade en sån härlig attityd å var så glad under hela banan :D

 

 

 

Han är inte van vid att jag rör på mig lite snabbare så han blev en liten stutsboll precis innan vi var ute från planen...hihi...tokstolle ;)

 

 

Så här glada var vi över att vi hade kommit runt hela banan å att jag inte missade någon skylt :D

 

      

 

Vi fick en godkänd runda     

 

 

Ozzy fick jobba lite efter att vi hade varit inne på planen. han var så duktig. dock har han blivit lite pipig...passivitet är ju INGE skoj. dags att ta tag i den biten igen så att han är tyst

 

Det fina halsbandet ozzy har kw hundtjänst sponsrat oss med :D

www.kwhundtjanst.se

 

 

Vi är glada att vi också har blivit sponsrade av Tassashop

www.tassashop.se

 

 

En kille som var nöjd över dagen :D

 

 

Helgen var jätte rolig och det var kul att träffa mamma å co en sväng.

jag mådde inte så bra i kroppen dagen efter tävlingen. Hade värk i benen och var väldigt trött.

Jag kunde knappt somna på söndags kvällen pga värk i benen :(

 

Jag tycker det är så otroligt roligt att göra något med hundarna,som att tävla...men inte bara det.

Jag har i mars månad ansökt om att få en rullstol.  inte någon vanlig rullstol utan en som är mer mått anpassad för min kroppslängd, längd på benen, vikt, samt elmotorer vid hjulen.

för att jag får värk och även smärtor i benen efter att jag har gjort något...som att tävla, gå promenader, gå runt på gallerior osv. Jag har min elrulle till hjälp här hemma men jag har svårt att få med mig den till olika ställen å olika städer. så jag behöver en rullstol för att inte belasta benen för mycket...lite måste jag gå å stå för annars blir man sämre å man får ont av att förlora muskler i benen.

jag vill tex kunna vara med på assistans träningar som sker i västerås. kan inte stå å gå omkring under den tiden som man tränar sin assistanshund. idagsläget kan jag inte vara med för att jag inte har någon rullstol.

 

Jag sökte som sagt var om en rullstol i mars. i maj ringer jag min arbetsterapeft å undrar om hon skickat in min ansökan till hjälpmedels centrum. jo do det hade hon gjort sa hon.

bra tänkte jag då, då hade de väl bara mycket att göra inne på hjälpmedeles centrum.

så jag väntade lite till.

Men idag fick jag nog på att vänta så jag ringde till hjälpmedels centrum å undrade varför det tog sådan tid innan jag fick någon bokad tid hos dom. då sa de att arbetsterapeften skickade in min ansökan den 3 Juni-....det är alltså 3 månader SENARE än när jag träffade arbetsterapeften å hon skrev ansökan.

Då var jag INTE glad.  

Så jag ringde till enhetschefen å berättade hur mitt ärende hade blivit behandlat.

å så ska det inte gå till.

Så när arbetsterapeften kommer tillbaka om ca 2 veckor från semester så ska chefen prata med henne och hon får snabba på denna process.

 

nä nu är det slut på klagandet nu över till något roligare   

 

Kennel Lundens Bellagotto fick för 3 veckor sedan aussie valpar.

Det är halvsyskon till Rock (de har samma mamma).

det finns 2 otingade hanvalpar tillsalu till någon som är bruks/utställnings intresserad.

de är leverans klara 4/8.

 

Föräldrarna till Kullen är:

tiken: KORAD LP1 LP2 SE UCH Leading Angel´s Famous Thornapple
hanen: DK JCH  Leading Angel´s Eclipse Of The Moon

Gå in på www.bellagotto.se för mer information

 

Här är mamma Smilla med valparna när de var något dygn gamla  

 

 

 

Ha det gott allesammans! 

 

 
 
Elin och Billy

Elin och Billy

1 juli 2014 06:56

Stort grattis till rallyn! Vad roligt att ni hade känslan med er :D
Typiskt med rullstolen... Dåligt av terapeuten. Hoppas att de kan snabba på ärendet och att du får den snart i alla fall.
Gud vilka söta valpar! Man blir ju lite valpsjuk :)

http://aktivaussie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Ovido - Quiz & Flashcards