Direktlänk till inlägg 12 januari 2016

En kämpe

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17

Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål.
Ikväll var det galan Nej till cancer.
Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer.
Men jag blir så glad när jag ser på fb att människor tittat på galan och skänkt pengar till cancerforskningen.  

Min pappa avled för flera år sedan pga utav en ovanligare sort av akut leukemi. Han skulle fylla 45 år så han blev inte gammal :(

När pappa insjuknade så var det några få personer till i Sverige som blev drabbade av samma sort akuta leukemi. Sorgligt nog så överlevde ingen av dom den hemska cancern.
Några klarade sig några månader efter att de insjuknat å någon något år. Pappa fajtades med cancern i några år.

Efter att han fått flera cellgiftsbehandlingar första omgången han fick leukemin så såg det ljust ut. Man trodde han skulle överleva. Tyvärr kom den tillbaka. Denna gång testade de inte bara cellgifter utan också med benmärgstransplanation. En av mina älskade systrar var benmärgsdonator <3
Pappa blev succesivt bättre och bättre Men den hemska cancern var för agressiv och kom tillbaka (fuck cancer). 

När inga behandlingar hjälpte så blev pappa en av de som fick testa nya mediciner/behandlingar. Han visste att det var stora risker att testa medicinerna men om han lät bli att testa så skulle han ändå inte klara sig  
Han sa till mig att om medicinerna inte hjälpte honom så hade han ändå hjälpt till med forskningen.
Någon dag finner de rätt medicin/behandling och kan rädda någons liv sa han.

Pengar till cancerforskningen är viktig för att de ska kunna få fram mediciner/behandlingar som räddar liv.
Även om de mediciner/behandlingar pappa testade inte fick bort leukemin så höll de cancern i schack en litet tag.
man fick då ha sin älskade pappa vid liv en liten stund till

<3 han var en kämpe som kämpade emot länge <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Av Brigitte - 18 augusti 2015 13:05

man får skynda sig att uppdatera bloggen medan bebisen sover (som inte är så länge ;)  )     För någon helg sedan var jag i Norge med Rock och stallde ut han i Råde. En utav dagarna blev han 2:a bästa hane med Cert :D Handler var Julie L...

Skapa flashcards