Alla inlägg under februari 2014

Av Brigitte - 4 februari 2014 15:35

idag började vi dagen med att vi blev väckte av sotarn.

hihi han hade gått till fel hus och plingat på ;)

gjorde inte mig något för jag behövde gå upp å morna mig lite innan det var dags att åka till Öbk å träna.

 

Den här krabaten var pigg å ville att jag skulle sluta morna mig ;)  tur för honom att vi åkte till öbk

(dock fick han bara lite träning)

 

 

Rock fick träna på att ta det lugnt i kopplet och inte häva sig ut å hälsa på folk.

För ozzy blev det lite blandad träning. som ställande, passivitet, tandvisning,störning av Madde som satt på en stol och försökte locka på honom. Hon lyckades några gånger. så mer träning på sådant :)

det blev inte riktigt det jag tänkte träna på men nyttig träning blev det iaf.

 

Sen var det dags för mig att bege mig till usö till ortopedteckniska.

Ozzy fick bli med för första gången

 

 

han hade lite svårt när 2 barn lekte i väntrummet. då pep han. barn är en stor störning för honom för han ÄLSKAR barn ;)

Men för övrigt så gick det riktigt bra, lite  för intresserada av andra människor dock.

jag var där i god tid så att han fick lite passivitets träning :)

 

Nu kommer det bli lite förändring igen för ozzy. Det är att han inte kommer få hälsa på andra människor på ett tag.

Gäller med och utan tjänstetäcke där vi är!

 

Märkte idag att han fick hälsa på madde när jag sa att det var ok. (det har han fått gjort när jag säger att det är ok) Men när vi var inne vid ortopeden så trodde han att han skulle få hälsa på alla.han fick inte det å hejdade sig men han var riktigt sugen på det å går då upp lite i varv å blir lite pipig.

Därför kommer det bli så att ingen får hälsa på honom nu innan examen.

vi fick göra så här i början av utbildningen för att han skulle lära sig att andra människor inte bryr sig om honom utan det är bara jag som är rolig och som man får klappar å belöningar utav.

I hans ögon ska en annan människa inte "finnas", han ska kunna hanteras men det thats it. det är jag som är den bästa :D 

så vi får backa lite för att han börjar bli för utåtriktad igen.

(det är skönt att han är glad i människor å inte tvärtom)

 

Hihi det kommer bli tufft för många människor men även för ozzy ;)

 

Sen ca 2 veckor innan examen så kommer vi inte bjuda hem personer som har svårt att låta bli honom plus de som han har svårt att motstå.

för så nära examen hinner vi inte backa i träningen. 

 

det är absolut inge illa menat mot dom personerna men det går inte att backa i träningen så nära examen om det skulle behövas.

 

jag hämtade hem dessa tofflor idag. inte de snyggaste men skönt att de är anpassade efter mina fötter. Då slipper jag stå på liggunderlag när jag ska laga mat,diska eller trimma hundarna :)

 

 

Nä nu är det dags att avrunda

 

Ha det gott allesammans!

 

 

 

 

 

Av Brigitte - 2 februari 2014 13:24

 

Igår kom jag på en snille idé :D

Vi har inte hundarna i soffan om vi inte säger till att det är ok.

vi har bäddar utspridda i huset men jag  ville ge dom en riktigt skön bädd att ligga på.

 

vi hade en bäddmadrass som vi inte skulle använda.

den fick bli hundarnas nya stoora bädd :D

dom trivs jätte bra på den :D

   

 

 

 

 

I fredags åkte jag och rock in till örebro för att fika på ett café tillsammans med Lotta och krakel. Hundarna var jätte duktiga och blev snabbt populära bland fika gästerna ;)

När jag kom hem fick ozzy pulsa i snön. grymt kul enligt honom :D

 

(lotta har tagit bilden på krakel å sittande bilden på rock)

 

 

 

Ozzy har fått paus från all lydnads träning å assistans träning i 4 dagar. han behövde det. det har blivit mycket träning nu på ställen som tar mycket på hans hjärnkontor.

Vi var sist 2 timmar på Ikea tillsammans med assistansintruktören.

han var riktigt duktig. Vi åt middag på ikea och hanbrydde sig inte om att äta upp mat som folk hade tappat mm.

I morgon (måndag) kör vi på igen.

sen i veckan ska vi träna på Öbk, vara inne på marieberg med en vän sen fika hemmas hos plats mamman :D

sen ska vi börja träna på brandlarmet...dags att börja träna in det momentet nu ;)

 

 

Ha det gott allesammans!

Skapa flashcards