Direktlänk till inlägg 8 september 2016

vart ska jag börja?

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns? 

är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )

 

Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"
tanken är att vilja ska användas i avel i våran blivande kennel. Det är många saker som måste falla på plats och vara ok innan vi vet om det går att avla på henne. just nu är det bara att avvakta och se :)


Vilja bor hos en underbar familj där hon tränas i lydnad, bruks, nose work och rallylydnad. Vilja älskar att få använda sin nos.  så spår, sök och nose work är hennes favoriter. Hon älskar även att skita ned sig i lerpölar och norpa mat i hemmet ;) Hon är en envis litet busfrö  <3
Vi har passat vilja vid några tillfällen och vi älskar hennes personlighet. Hon tar nya ställen med godan ro och vill gärna utforska stället :)

det var lite smått och gott om Vilja. Vill ni veta mer om henne så finns info här: http://teambluefriends.wixsite.com/index/vara-hundar

 

Bilderna på Vilja är tagna av Fodervärden Sanna Lindskog

   

 

=============================================================================================

 

 

Rock har blivit pappa i Norge hos Doggygarden´s kennel :)

Det blev 6 styckna underbara valpar   

 

1 Black Tri tik

3 Blue Merle tikar

2 Black Tri hannar

  

 

 

 

========================================================================================

Rocks första kull som han fick tillsammans med Tassa ( Best Wishes Minuet of Forest) blir den 16 september 6 månader.

ojoj vad tiden springer i väg

Man blir så glad när man får se bilder på fb vad de gör hos sina ägare :)   

 

========================================================================================

 

En vän till mig som har kennel Min Uniqa planerar att köpa in en tikvalp. av rasen Australian Shepherd.
hon söker då efter en tävlingsintresserad fodervärd.

Omn ni är intresserad och har frågor så får ni gärna kontakta henne.
Kontakt info finner ni på hennes hemsida

 

http://uniqueaussies.weebly.com/

 

 

 

======================================================================================

 

Jag och ozzy skulle ha gjort årsprovet för servicehund men tyvärr kan vi inte göra provet :(.

ozzy har skadat tassen och det är en hel del rehablitering :(

 

 

Då vi har mycket med tösen och hennes inskolning på dagis och ozzys rehab så är Rock hemma hos min ena syster   

 

Här är rock tillsammans med 2 av tösens kusiner

    

 

 

Jag är så tacksam att hon ville ta hand om honom i några veckor när det blev lite mycket här hemma   

 

 

Nu är det dags att avrunda detta inlägg

 

Ha det gott allesammans!

 
 
Mairone

Mairone

8 september 2016 23:06

Naw sis. Love you. Vad gör man inte. Underbart att få ha Rock här. Puss puss❤❤❤❤

http://www.maironespyssel.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Av Brigitte - 18 augusti 2015 13:05

man får skynda sig att uppdatera bloggen medan bebisen sover (som inte är så länge ;)  )     För någon helg sedan var jag i Norge med Rock och stallde ut han i Råde. En utav dagarna blev han 2:a bästa hane med Cert :D Handler var Julie L...

Ovido - Quiz & Flashcards