Direktlänk till inlägg 4 juli 2014

Rubrik saknas

Av Brigitte - 4 juli 2014 17:39

Är riktigt glad att jag ringde till den som är chef över min arbetsterapeut.
dagen efter mitt samtal med henne fick jag hem ett brev att jag har fått tid hos Centrum för hjälpmedel i Örebro   

det är jätte skönt å man blev lättnad att man äntligen fick en tid.

jag ansökte om en special rullstol i Mars å arbetsterapeften skickade in min ansökan i juni   

och jag fick tid för utprovning i Augusti....riktigt dåligt att behöva vänta så länge.

men jag är tacksam att chefen skyndade på detta å att jag äntligen fick en tid.

vet ju att man inte kan få en tid just nu för att det är smestertider...men hade allt gått till som det ska göra så hade jag vid det här laget fått ut en rullstol eller fått det rätt snart.

Nu får jag VÄNTA ett bra tag till  

 

ÅÅHHH vad jag längtar efter rullstolen.

 

 

nu över till hunderiet ;)

 

I veckan träffades vi ett gäng å tränade klubben.jag tog bara med mig Ozzy för jag hade ingen ork att träna med båda hundarna.
Det var så kul att träffa vännen Monica och hennes barn igen. de har varit bortresta ett längre tag. men äntligen är dom hemma ett tag igen :D

Ozzy var väldigt glad att träffa gizzy igen...sen blev han ju gladare för att hon luktade så gott (precis gott ur löp).

men han skötte sig väldigt bra trots den störningen i träningen.

 

det blev dels platsliggnings träning.

Från vänster: Ozzy,Krakel, gizzy och tollare tiken som jag ej kommer ihåg namnet på.

 

 

 

Sambon åkte iväg med Rock på en ringträningskurs vid örebro travet. Riktigt kul att han åkte iväg dit med rock. han ska ju ställa ut rock i morgon. Å han kände att rock behövde träningen bland andra hundar...det kan jag hålla med om.

Det hade gått bäst för dom när de tränade ställandet. rock är väldigt duktig på att ställa sig snyggt på en gång. 

han vill gärna dra i kopplet när de springer. men det är bara mer träning som gäller :) 

så här snyggt ställer sig rock när han ställer sig :D

 

 

 

Rock har inte fått varit med ute förut när sambon klipper gräsmattan man vi testade denna gång för att se hur det gick. det gick jätte bra. rock låter bli gräsklipparen :)

   

 

 

Whaaaat???

jag hör inte vad ni säger

 

 

 

Grabbarna har fått träna på gymboll.

De ÄLSKAR gymbollen :D

   

 

 

Jag blev så glad idag :D

Ozzy har förr vaktat tuggben mm mot andra hundar. även mot dom han kände väl.

Sen vi har fått hem rock så har det succesivt blivit bättre å bättre.

Idag accepterade ozzy att Rock låg bredvid fast han tuggade på sitt tuggben

yyyiiiipppppiiiieee

 

Jag tycker att de ska få säga till om de har ett tuggben å någon annan hund försöker ta den.

men ozzy har inte alltid tuggat på benet utan springer fram till benet när han såg att ex rock ville ha tuggbenet. benet tillhörde då ozzy..enligt honom själv.

han tuggade inte själv på den utan låg bara å vaktade benet.

så höll han på.

så har de fått tuggben så har de fått det på separata ställen i huset och sedan fick man ta bort tuggbenen.

ozzy kunde vakta ex en strumpa, handske osv mot andra hundar. så det har inte varit tuggben.

 

Så man blir glad när det såg ut så här idag :D

Å ozzy vaktar inte strumpor, handskar , hundleksar mm längre (han har aldrig vaktat något mot andra männniskor)

    

 


Nu är det dags för mig att avrunda  här.

Det är dags att snygga till Rock inför utställningen i morgon.

han kommer dock inte vara så ren många dagar...för på söndag ska han ut i fårhagen å skita ned sig ;)

 

 

 

Ha det gott allesammans!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Skapa flashcards