Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Brigitte - 26 januari 2014 14:34

Idag var det första gången som jag och ozzy åkte färdtjänst.

det var några som hade fixat ihop en hundmötes promenad inne i Kumla som jag ville vara med på.

det var för kallt att åka så långt med elrullen så jag hade beställt färdtjänst.

Något jag har bävat för , för att jag vill kunna klara mig själv, kunna ta mig till ställen med elrullen, eller kunna ta bilen å gå själv en längre sträcka.

MEN nu är det ju inte så. så jag fick boka in färdtjänst.

jag är riktigt glad att kvinnan som körde var trevlig. så min nervositet släppte rätt snabbt :)

 

Ozzy var duktig och satt tyst i sätet (han sitter fast i ett hundbilbälte)

 

 

Jag och Ozzy mötte upp jocke och Rock inne i kumla

vi var lite tidiga så vi satte oss i bilen en stund och värmde oss.

 

Sen när de andra kom så tog jag ut ozzy efter en stund. han var pipig och ville inte va still.sen blev han lite pipig när han såg att andra gick iväg för att träna hundmöten.

 

Rock var pipig han också. det var jätte tråkigt att ta det lugnt.

Men vad jag fick höra av jocke så hade promenaden gått bra. han blev väl lite rädd för en hund men det släppte han sen.

 

Jocke å Rock innan de ska gå iväg

   

 

Jag och ozzy kom inte så långt på promenaden men jag ville fokusera på att han skulle va passiv när vi stod stilla och följsam när jag körde elrullen och ha de andra hundarna som mötte oss som störning. Han var väldigt följsam när jag åkte med rullen men rätt pipig när det var passivitet.

Men jag är glad att han var så följsam :)

 


När
vi sen åkte hem så la jag ozzy ned och körde in elrullen in i bussen. jag bad jocke att kolla om han låg kvar. han hade rest sig upp men jocke kommenderade ned honom. det blev för stor störning för ozzy. bra att tänka på framöver

På väg hem fick han ligga bredvid elrullen. han var blöt och fuktig så jag förstår att de inte ville ha honom i sätet. För ozzy gick det lika bra att ligga där :)

 

 

I morgon är det träff med assistansinstruktören. vi ska träffas på ikea och vara där i ca 2 h.

när denna färdtjänst resa inte var hemsk så ringde jag idag och bokade färdtjänst i morgon till å från Ikea  :)

skönt att ha med sig elrullen så slipper jag gå så mycket :)

 

 

 

Ja just ja. jag höll på att glömma bort att skriva om att jag och Ozzy var igår iväg till frövi bk.

Vi lyssnade på Maria Knutas från Redog. Föreläsningen handlade om friskvård och fysträning (för hund). Det var väldigt intressant. så håller hon det på flera ställen i sverige så rekommenderar jag den föreläsningen :)

 

Rocks syster Aska var där med matten Maritha.

Aska fick agera visnings hund åt Maria :D

 

 


Ozzy var duktig under föreläsningen och somnade några gånger
   

   

 

Ha det gott allesammans

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards