Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

ridhus träning

Av Brigitte - 14 januari 2014 16:33

idag var det dags att träna inne i ett ridhus som fanns i örebro.

jag och ozzy hade aldrig varit i det ridhuset förut så jag började med att göra det mer tävlingslikt.

gick in i ridhuset med honom kopplad. Linnéa sa till mig vart jag skulle ställa upp. sen började vi med fotgående. gick väldigt bra :D  han lyssnade och var fokuserad på en gång :D

efter det hade jag honom lös hela tiden.

 

Vi tränade på:

  • linförhet och frittfölj
  •  stopp (Ställande under gång)
  • läggande under gång
  • följa mig fast han inte är under kommando
  • under pausen skulle han vara kvar vid mig fast de andra var i närheten
  • apportering
  • tandvisning
  •  rätt många platsliggningar. dels en med störning å sen en där det var knäpptyst i ridhuset och när jag inte var inom synhåll.
  • sen tränade vi på stadga när någon annan säger tex: sätt upp hunden.

 

här kommer lite bilder från dagen som är tagna av Lotta Ollander.

 

Linnea och luna tränar:

 

 

Ozzy och krakel tränar plats när det var knäpptyst i ridhuset:

 

 

Här fick de ligga plats och sedan gick jag ut ur ridhuset en snabbis

(lotta var kvar å höll koll)

 

 

Jag och ozzy under kaffepausen :D

 

 

 

 

Efter ridhus träningen åkte jag å ozzy till jockes jobb.

han skötte sig jätte bra även där :) . han var fokuserad på mig fast jocke stod bredvid eller när jocke gick framför oss. Ozzy hade tjänstetäcket på sig och då får inte jocke hälsa på honom.  På måndag eller tisdag åker vi nog in till hans jobb igen. då får de in hus och då är det mycket folk i rörelse där :D

 

Lyckad träningspass även idag :D

grymt nöjd över stor pojken   

 

 

 

Ha det gott allesammans!

 

 

 
 
Elin och Billy

Elin och Billy

14 januari 2014 17:23

Vad roligt! Duktiga ni är! Hur tränar du följa dig även utan kommando? Det är någonting vi verkligen behöver öva på.. :P

http://aktivaussie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Ovido - Quiz & Flashcards