Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

miljöträning mm

Av Brigitte - 15 juni 2013 12:28

Här är en film från assistans träningen som jag och ozzy var på sist.

 

http://www.youtube.com/watch?v=e12XB4069zM


han skulle vara lös under hela träningen som var på 2 timmar. Vi tränade på doldplatsliggning. han låg lös vid ett bord vid en uteservering. Sen tränade inkallning och sitt stanna kvar. sen på "kvar  här" då ska jag kunna stå eller sitta och han ska hålla sig nära mig. spelar ingen roll om han sitter ligger eller står.

Vi blev lite snopna när en person lät sin hund gå ända fram till ozzy och lukta honom i rumpan. hunden kom bakom oss så vi såg den inte. sådant blir jag så förbannad på. men det var bara å ta det lugnt å få ozzy att tänka på annat å inte gå uppp i varv. 

men det gick bra :D

är riktigt nöjd. nu måste jag börja träna med honom lös vid min elrulle.

 

Rock växer så det knakar :D

Jag åkte in med honom till djurens center igår. han ville hälsa på alla. han ville gärna fram till hundar men det fick han inte. vill inte att han ska hälsa på främmande hundar. Han får träffa mina närmaste vänners hundar.

en som jobbar i djurbutiken sa att rock var väldigt modig som ville hälsa på alla plus att han ville utforska varenda vrå i butiken :D

Hon sa att det var inte många valpar vid den åldern som vågade gå omkring i butiken. hon hade sett fler som blev rädda och osäkra.

Det var roligt att de berättar vad de tycker :D

 

Rock fick väga sig och han väger 5.6 kg vid 9 veckors ålder.

Det är kul att skriva upp det :D

 

Efter vila hemma så åkte jag och Rock till Elin med familj. Det var dags att väga mig. Jag har inte haft den bästa veckan med maten så det blev 1 hg mindre på vågen.

När vi kom in till Elin så ville han utforska allt. han blev inte rädd för flatten Mira. Han tyckte det var roligt att hälsa på alla människor :D

Han hälsar en liten stund men sen är han iväg och utforska varenda vrå ;)

 

Här leker Alva och Rock

(suddiga bilder..tog dom med mobilen)  

 

 

 

Jag fick träffa Alvas lilla kattunge. den var så otroligt söt och snäll :D

 

 

 

Idag hände det saker som djurens center, besök hos elin och sedan kom Caroline och Isak över...men dagen innan var vi hemma själva och bara vilade :)

Rock blev jätte glad över att få träffa Caroline och Isak.

 

Här blev det lite myspys med Caroline

(ursäkta suddiga bilden)

 

 

Caroline var så snäll och snyggade till mina naglar. Tack så mycket. Jag blev jätte nöjd :D

 

 

 

Jag kan ju meddela att bilåkningen med rock går bättre och bättre :D det blir mindre gap och skrik för varje gång man åker bil med honom :D

 

 

 

nu ska jag avrunda här.

 

Ha det gott allesammans!

 

 
 
Sofie

Sofie

16 juni 2013 09:59

Kul att följa er då jag har en valp i ungefär samma ålder! :)

http://www.wachtelbus.blogg.se

 
Elin och Billy

Elin och Billy

17 juni 2013 08:14

Vad roligt att träningen gick så bra!! Förstår inte folk som släpper fram sina hundar sådär :/ inte alls bra! Man blir ju livrädd.

Fina Rock! Jag träffade Leah igår, och oj så underbar hon är! Verkligen en liten pärla :)

http://aktivaussie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Ovido - Quiz & Flashcards