Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Brigitte - 17 juni 2013 20:18

Här kommer fina bad bilder som Monica har tagit :D

 

Bad med bruden Gizzy

 

 

Det blev även bus och spring.

här nockar de varandra

 

aaaahhh....hon är ju farlig ;)

         

 

 

 

I bland var det svårt att ta sig upp

               

 

Även Rock fick bada..han doppade iaf tassarna :D

     

 

Ha det gott allesammans!

Kul
Av Brigitte - 17 juni 2013 16:23

Idag åkte jag och hundarna till tripphult/motorp för att spåra och träna lydnad. De andra som var med la sina spår i skogen. men jag kände att jag inte pallade med skogsspår idag. Så det fick bli ett jätte kort näringsspår för ozzy på en gräs plan. Han var lite distraherad i början å ville inte gå iväg ( har alltid haft problem med starten). men jag stod där och visade honom och släppte inte iväg honom förrän han koncentrerade sig och spårade. han stannade på halva vägen å kikade runt.  då väntade jag bara ut honom. när han spårade så spårade han noga.

bara att fortsätta med detta så att jag får honom mer spår noga.

 

 

 

Åt lilla Rock gjorde jag en ruta med massa gott blötfoder. det fick ligga i 20 min innan han fick nosa runt i rutan. Han var väldigt noga med att lukta och finna blötfodret.

 

 

När rock inte låg och sov så fick han vara med oss. han tyckte han kunde leka med alltmöjligt

som denna påse ;)

 

 

Han tyckte det var kul att träffa gizzy igen å sen lilla holger  :)

(Han får bara hälsa på de hundar jag känner )

 

 

 

 

sen blev det lydnads träning för ozzy. han var väldigt speedad. men han lyssnade jätte bra trots mycket störning av roliga barn som sparkade boll nära oss :D

 

Efter fikapauser så åkte jag,Monica och hennes barn ned till tripphult för att låta hundar å barn få bada. Ozzy lekte så bra med Gizzy. Det är faktiskt första gången för honom att bada med en annan hund. det var så skoj att se hur kul han och Gizzy hade det :D

Monicas styvson var med och simmade med hundarna titt som tätt.

De simmade alla 3 ut till leksaken som låg ute i vattnet. Ibland glömde hundarna bort att simma till leksaken utan simmade till pojken.

Pojken fick en hel del rivmärken av 2 galna hundar.

Efter ett tag fick ozzy ta paus så att jag kunde ta ut rock.

 

Blötgrisen ;)

 

 

Rock gick efter ett tag ut och blötte tassarna. han vågade gå lite i vattnet :)

det var bra för att vara första gången :) det kommer nog bli en badgalning det med ;)

 

 

Tack för idag allihopa som var med och tränade. det var jätte trevligt :D

 

Ha det gott allesammans!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards