Alla inlägg den 21 juni 2013

Av Brigitte - 21 juni 2013 11:23

ja nu håller jag på att planera vad jag ska träna på inför BSL 1 med ozzy.

Jag måste fokusera mycket på spåret och apporterna.

i lydnaden ligger vi till så här:

 

  • Platsliggning med störning: jag måste säga att platsliggning är han riktigt duktig på med störning ( vi tränar väldigt mycket på det). det vi inta har tränat på att han ska ligga plats med skott. så det måste jag se hur det går. kanske ska åka till klubben på söndag då det skulle vara öppen träning med skott.
  • Fritt följ: det nöter vi på hela tiden ;) det vi inte har testat är fritt följ med skott
  • Sättande under gång: Det har vi inte tränat på...måste börja med det
  • Platsliggning med inkallning: han kan liggande under gång och inkallning så jag ska sätta ihop det momentet
  • Apportering på plant underlag: det momentet kan han. det gör vi i brukset
  • Hopp över hinder: Detta moment kan han. testat några gånger och det går klockrent varje gång. han älskar detta moment :D har inte haft höjden på 1 meter så det ska jag testa med någon gång
  • Hop över A-hinder: Jag håller på att träna på agilityns A-hinder. han stannar ibland på hindret om han inte hinner se att jag slänger över en godis på andra sidan. jag funderar på att ha en extern belöning på andra sidan hindret så att han  inte stannar på hindret. har ej kommit till att han ska apportera utan jag måste träna på hindret först
  • framåtsändande med platsliggning: Detta har vi inte tränat på alls. han kan ligg men vill gärna vända sig mot mig när han lägger sig. jag ska börja träna på detta.

Så här ligger vi till med spåret:

  •  tränar för tillfället på rutor med godis i. vi har tränat bruksspår förut. vi har i bruksspåret haft problem med starten. han åkte på noskvalster förra året när vi tränade och innan man märkte det så blev det strul i spåret...jag blev frustrerad :( så vi får backa en del för att få upp motivationen på att spåra.
     Senaste rutorna jagla på appellplanen gick väldigt bra. vi hade tränat lydnad innan i värmen sen gick och spårade i rutorna...han var väldigt fokuserad :D det kändes bra.
     Jag fortsätter med rutor ett tag innan jag går över till raka spår. Apporterna ska jag träna på hemma.

 

jag hoppas att vi till hösten kan tävla BSL 1 :D

 

Nu lite info om Rock :D

han tycker livet är underbart. Han busar, äter, gör behov och sover :D

han har fått varit med och miljötränats på olika ställen. Hälsat på hundar som ozzy umgås med.

Han har testat spår rutor och han älskar att spåra. han vill gärnafortsätta spåra efter att jag avslutat spårträningen :)

Här är lilla sötnosen som nu väger 6 kg och han är 10 veckor

 

 

Vi önskar er alla en riktigt bra midsommar :D

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards