Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

snart nya hjälpmedel!

Av Brigitte - 16 mars 2014 20:31



Nästa vecka ska jag ringa och be att hjälpmedelscentrum kommer med min nya elrulle.

det ska bli skönt att få en ny. man vet liksom inte när den jag har slutar att fungera.

jag ville ha kvar den tills examen var över då ozzy lyssnar på ljudet från elrullen å håller farten med hjälp av ljudet. Nästa elrulle är knäpptyst. så det blir spännande å se om han vara följsam då ;)

Nackdelen är att det är annat styrhandtag på den nya elrullen och jag är inte så säker att mina armar kommer att tycka om det...vi hoppas att armarna vänjer sig.

 

 

Ozzy och Rock från dagens promenad. hihi från denna vinkeln syntes tjänstetäcket

 


Jag har också ansökt om att få en bättre rullstol.

det är så att jag har haft en rullstol och har haft den i ca 4 år tid.

Jag kunde använda den i början men sen när vi fick ozzy så fick vi inte plats med rullstolen i våran bil.

 

Rullstolen var så stor och tung. jag kunde inte köra själv med den utan någon behövde skjutsa runt på mig om jag ville vara ett tag på Mariebergs galleria.

Det slutade med att jag skippade att åka dit en längre stund. jag bestämde innan vad jag skulle köpa. åkte dit och testade kläderna å åkte sedan hem. Rätt tråkigt att behöva göra så.

 

Mina ben klarar inte av att gå omkring/stå för länge och speciellt inte på ett sådant hårt golv eller om det är ute på stan.

När jag tränar hund så tar jag alltid paus och är jag inne på Öbk och är på deras stora appellplan så tar jag alltid med mig en stol ut på planen för att kunna vila benen.

 

Men nu känner jag att jag vill kunna "gå" längre promenader någon annanstanns eller vara inne på någon galleria lite längre osv. Så jag har ansökt om en smidigare rullstol. som är lätt att fälla ihop och som får plats i baksätet :)

Den ska också ha elmotor på ekrarna så att jag bara behöver nudda på hjulen så rullar den. Då mina armar också är svaga.

Jag hoppas att jag får en sådan jag har ansökt om :)

Jag vill så gärna kunna säga ja till olika promenader i andra städer med mina vänner och få med mig båda hundarna dit, jag vill kunna åka iväg med kortvarsel å ha med mig rullstolen som hjälp om jag har ondare/svagare i benen.

Jag är jätte tacksam att jag har rätt till färdtjänst men då får jag bara med mig ozzy och man kan inte boka den samma dag. sen är det mycket bökigare att åka omkring med elrullen. Det är rätt trångt om man vill in i butiker med elrullen.

Skulle va så mycket lättare med en vanlig rullstol.

 

 

 

 

Bil letar vi också. Vi har bestämt oss vad det är för bil vi ska köpa.

Det kommer bli en Volvo V70 :)

känns väldigt bra med det beslutet :)

jag har ringt runt till andra och kollat om man får plats med det man tänkt sig i den bilen.

Och det gjorde man   

Måste fixa offerter från olika företag som anpassar bilen åt en. det är några saker som jag behöver ha anpassat. det är inte så mycket saker i dagsläget. det är rätt skönt :) 

Snart går mitt bilstöd ut via försäkringskassan så det måste bli en ny bil rätt snart.

ser framemot en ny bil :)

 

 

 


Jag hoppas att jag och stor killen snart kan åka ned och hälsa på Syrran och henns familj nere i skåne.

Love you and Miss you siss  

 

 

Ha det gott allesammans!

 

 


 
  

 
 
siss

siss

16 mars 2014 21:55

Ååååå nu blev jag rörs. Jag på bild med mina härliga killar!!!! Mosters bushundar😜😋😉
hoppas innerligt ni kan komma ner snart😆 saknar er. Puss

http://www.bodylicious.bloggplatsen.se

 
Elin och Billy

Elin och Billy

17 mars 2014 07:29

Hoppas att du får hjälpmedel för det du ansökt om! Häftigt med Ozzy i tjänstetecken ;)

http://aktivaussie.se

 
Ingen bild

bibbi

17 mars 2014 23:22

saknar dig sissen <3 hoppas verkligen att jag å ozzy kan åka ned till skåneland snart :)

ja det hoppas jag också på Elin :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Ovido - Quiz & Flashcards