Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Brigitte - 17 mars 2014 23:35

idag åkte jag och hundarna ned till Vedum tillsammans med Lotta , hennes barn och krakel.

Vi ville hälsa på pernilla och träna lite tillsammans med henne.

Vi kom tyvärr ned dit lite sent så vi han inte med så jätte mycket träning.

Vi han med lite lydnad iaf å självklart lite fika ;)

Pernilla var så snäll och hjälpte mig och lotta i lydnaden.

 

Först ut å träna var Lotta och krakel:

   

 

Sen var det min och ozzys tur. Jag ville ha hjälp med fotgåendet (jag vill ha mer fokus på mig vid fotgåendet när jag kommer till nya platser) ,ingångarna vid inkallning och liggande under gång.

  

 

Jag lyckas alltid ha fula miner på kort haha...förstår inte hur jag lyckas ;)

Ozzy smilar som vanligt :D

   

   

 

Lilla Rockis hann jag bara träna en pytte stund med innan det var dags att bege sig hemåt igen.

Vi lekte lite med kampstocken, sen hann vi med lite fotgående träning :)

 

 

 

Tack för en bra dag Lotta och Pernilla :)

 

 

 

I morgon är det  dags att säga Adjö till denna elrulle. Den har rullat på nu i 4 år i ur å skur men nu har den sett sina bästa år och den går inte att reparera.

 

 

 

 

 

Nu finns ozzy och jag med på Service- och signaldhundsförbundets hemsida där de visar vilka ekipage/hundar som är i tjänst :D 

Riktigt roligt :D

http://www.soshund.se/ekipage/i-tjanst/

 

 

Ha det gott allesammans!

Ovido - Quiz & Flashcards