Direktlänk till inlägg 24 december 2013

Julafton & planer 2014

Av Brigitte - 24 december 2013 21:56

Julafton blev inte som vi hade planerat.

Vi skulle ha åkt ned till norrköping hos Jossan (jockes syrra)  med familj.

Jockes mamma å hennes vänninna å barn skulle också dit.

Men tyvärr vaknade jocke med feber   

Han hade inte orkat med dagen där nere så vi fick bli hemma.

han har sovit väldigt mycket idag å orkar inte göra något alls...stackars älskling.

inte ofta han blir sjuk...synd att han prickade in det på själva julafton   

 

Rock å hans maskot Pricken tar hand om sjuklingen   

 

 

jag snyggade till killarna igår. deras båda öron hängde sedan efter det (hihi jag vill gärna ha båda öronen likadana)

Så här såg rocks öron ut innan trimningen

 

och efter trimningen:

 

 

 

I morgon ska denna grabb få träffa Sara (equterapeften). han är i behov av behandling nu.

 

 

Planer 2014


Ozzy:

  • Träna inför assistans examen
  • Ha kul på examen
  • träna lydnad och bsl
  • ut och tävla, ha skoj på tävlingen
  • försöka få något cacib på utställning

Rock:

 

  • Träna och ha kul
  • valla
  • minst 1 cert på utställning
  • Mh
  • Röntgen

Jag satte upp mål för ozzy och mig detta år å jag blir så besviken när jag inte lyckas med att uppfylla målen.

vissa saker man har haft som mål har man lyckats med:

  • Fullcertad (utställning)
  • klarade inträdesprovet till assistansutbildningen.
  • Blev Korad

Ville ju även detta:

  • få LP1...vi har lyckats fått 1 första pris...väldans många andra pris med bara några poäng från första pris.( jag som ofta klantar till det för pojken)
  • Uppflyttad till lägre klass spår .... har fått godkänt i apellen
  • Göra examen nu i höstas....ozzy skadade sig och vi kunde inte göra examen.

Nu vill jag inte känna mig pressad...för skriver jag ex : klara examen

så blir jag så pressad att det går åt pipsvängen. så nu ändrar jag taktik å skriver att jag ska ha kul på examen  

Ozzy och jag ska ha kul på tävlingsplanen   

å lilla rockis  ska få träna å ha kul  å få ställas ut ( även i finland )  

 

Jag å jocke var rätt sugna på att ta lydnads lektioner med dogsen för en annan aussieägare   

Någo lydnads kurs våre också skoj   

 

 

Ha det gott allesammans!

 

 
 
Eva H

Eva H

24 december 2013 22:47

Tur husse har goda VAHMare!
Ni får hälsa att han får krya på sig.

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Ovido - Quiz & Flashcards