Alla inlägg den 18 december 2013

Av Brigitte - 18 december 2013 20:43

Idag var det dags att träffa en man inne på trafikverket. Vi skulle diskutera anpassing av bil.

Jag ska kolla upp om man får godkänt via f.kassan att göra denna anpassning:

*Automatbil

*Värme till rutorna. så att frosten försvinner så att jag avbelastar kroppen med att skrapa alla rutor.

*kran till att  få in elrullen i bilen

*luck öppnare

* en stol som går att ändra till flera olika lägen

*stöd vid gasen.

 

han sa att jag även ska kolla upp om de även anpassar för ozzy (hundbur) då han är under utbildning till servicehund

 

Så nu ska vi leta bil. många alternativ som man vill anpassa kan bilföretagen göra och då blir det bättre försäkring. det man anpassar via anpassnings företag blir inte lika lång garanti.

så det gäller att kolla upp vad bilföretagen kan ordna med.

jag hoppas att all anpassning godkänds...även anpassning för ozzy   

 

Hundarna fick ingen träning idag. blev bara motion för dom. Jag somnade i ågra timmar efter att jag kom hem från trafikverket. Man har väl fuderat en del på detta så det tog på ens krafter.

 

 

Igår åkte jag en sväng till klubben. Man behövde ju självklart börja träningen med att fika   

det var otroligt roligt att träffa alla men det var grymt kul att Monica å hennes barn äntligen kom   

De har varit bortresta i flera månader å man har saknat dom väldigt mycket. blev så glad när man fick träffa dom igen   

Det gick väldigt bra i träningen för ozzy. Han fick mycket störning när vi tränade olika moment.

 

Här ligger Krakel, Gizzy och Ozzy.

duktiga vovvar  

(fotot taget av Lotta Ollander)

 

 

Rock var först lite osäker bland alla hundar. Han var inte så förtjust i söta gizzy

( hon som är så fin  ). 

han blev lite orolig.han kommer ihåg att han fick sig en tillsägelse av henne när han var liten. 

vi kommer fortsätta träna med dom så det kommer nog släppa om ett tag :)

Under tiden som vi höll på att träna så fick han ett säkrare å säkrare kroppsspråk    

Då slutade jag träna så att det inte blir för mycket för honom.

(Foto taget av Lotta Ollander)

 

 

I morgon får vi besök å då blir det träning för ozzy på hemma plan. Det blir koppelträning när jag kör elrullen med ströning av Linnea och hennes hund Luna. sen blir det passivitets träning inomhus   

 

Ha det gott allesammans!

Ovido - Quiz & Flashcards