Direktlänk till inlägg 22 september 2013

BIS valp :D

Av Brigitte - 22 september 2013 10:57

Wow vilken dag detvar igår.

Den började väldigt segt. det var svårt att ta sig upp ur sängen men när jag väl kom upp så blev det mer fart på mig.

 

Jag träffade upp Maritha å Aska inne i örebro så samåkte vi sedan till E-tuna bk.

Rock har nu växt till sig och nu kan jag själv inte visa honom längre men jag har ju sådan tur att jag har vänner som gärna hjälper till     

 

Varenda gång det är utställning så vet man ju aldrig vad domaren tycker om ens hund.

Så jag blir så glad över att få hp på Rock.

Men igår så gick han VÄLDIGT långt i utställningen.

 

Det började med att Maritha visade honom i hans klass. idag hade han konkurrans i sin klass.

Rock blev 1:a i sin klass med hp

 

Maritha visade honom i sin klass.

 

   

 

Helena fick rycka in och visa honom i BIR/BIM:et då uppfödarens skulle visa sin tik samtidigt som Rock.

Tur att hon kunde rycka in och springa med honom.

 

 

Rock blev då BIR valp   

(Fotograf Pernilla Limedal)

 

 

Rock BIR-valp

 hans syster Aska blev BIM-valp

(Fotograf  Pernilla Limedal)

Domaren av rasen var Liz-Beth Liljeqvist

 

 

Sen var det en lång väntan till att Rock skulle visas i BIS ringen.

Men det var värt väntan

 

Han blev BIS 1-valp

WOW helt otroligt.

Han var så otroligt duktig. han tyckte det var kul och travade galant alla de varv han fick springa

Det såg ut som om han ville visa upp sig hihi

 

 

 

 

Här är BIS domaren Bo Wiberg och uppfödaren/handler Maritha Söderlund tillsammans med

Rock

(Lundens Bellagotto Angels Rock)

   

 

Blev så otroligt glad över all hjälp man fick under dagen å så otroligt glad över hans BIS-valp vinst   

 

Det gick inte bara bra för oss.

Utan också för dessa valpar/hundar:

 

Aska

(Lundens Bellagotto Angels Aska)

blev BIM-valp

(Fotograf Pernilla Limedal)

 

 

Leah

(Lundens Bellagotto Angels Katla)

2:dra bästa tikvalp med hp
(fotograf Pernilla Limedal)

 

 

Sen var det så otroligt roligt att det gick så otroligt bra för dessa aussiesar:

 

Santos

KORAD LP1 Spinnrockens Breakthru

BIR och CERT

 

 

 

Easy

Easy Unique

BIM och CERT

 

 

 

BIR och BIM hundarna med domaren Liz-beth Liljeqvist

 

Stort GRATTIS allihopa   

 

 

Här är en gruppbild på de 3 syskonen som var med på utställningen.

Det är Leah, Rock och Aska

(fotograf Pernilla Limedal)

 

 

 

Tack för en toppen dag !

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Ovido - Quiz & Flashcards