Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

fullcertad :D

Av Brigitte - 28 augusti 2013 15:13

yyyiiippppiiieeeee

I lördags åkte jag, ozzy och rock ned till mantorp tillsammans med Maritha och hennes hundar aska och spira.

ozzy hade fått vila i flera dagar innan och han var alert å pigg på lördagens morgon. Då fick han bli med. Hade han varit lika seg som tidigare så hade han fått bli hemma.

blev så glad att han var pigg :D

 

Denna gång var det en som hette Amanda som skulle visa Ozzy i ringen. Jag förklarade lite i början vad man behövde göra med honom. det brukar jag få förklara för nya som ställer honom.

jag skrattade lite inombords när hon gick in i ringen med ozzy. jag behövde ju inte ha sagt något åt henne hur hon ska göra med ozzy hihi.

hon var så otroligt duktig att hon själv såg vilken fart hunden behövde ha i traven osv.

hihi så jag kunde ha hållt tyst denna gång hihihi

 

Det gick väldigt bra för pojkarna idag :D

 

Ozzy blev BIR och fick sitt sista cert. nu är han fullcertad :D

yyyiiiippppiiiieee

 

Amanda Brügge visade honom i öppenklass och konkurrens klass å i bisfinalen

TACK snälla du för att du visade våran Ozzy   

   

 

Amanda visade även spira. spira vann sin klass och blev 1:a i konkkurens klassen så då blev det lite krock vem skulle då ställa ozzy i BIR/BIM.

Marithas Son Martin Söderlund fick snabbt rycka in och visa ozzy :D

Det gick hur bra som helst :D

Tack Martin för att du stallde upp med så kort varsel :D

 

 

 

Här blev Ozzy BIR (Bäst i rasen) och Spira BIM (bäst i motsatt kön)

 

Gissa om jag blev glad. jag var super sprallig utanför ringen. kunde inte riktigt stå still ;)

 

Här har vi fina spira (Lundens Bellagotto Lady In Red) och Amanda :D


   

 

Amanda och Ozzy i BIS finalen.

Ozzy hamnade bland de 8 bästa av ca 15 hundar :)

   

 

Rock blev BIM valp (bäst i motsatt kön)

och hans syster BIR valp (Bäst i rasen)

tyvärr har jag ingen bild på dom med BIR och BIM rosetterna :(

Men här har vi Rock:

 

 

Och hans syster Aska.

(Lundens bellagotto Angels Aska)

Aska blev också BIS-resev av alla valpar (hon kom på 5:te plats)


 

 

 

Det var en syster till, till Rock som var med.

Det var söta Leah

(Lundens Bellagotto Angels katla)

Hon blev 2:dra bästa tikvalp med Hp

grattis linda :D

 

 

sen blev avelsgruppen BIS-1 (valp)

 

Så här glada blev vi över det :)

 

Tack Amanda och Martin för att ni  visade våran snygging :)

tack till dig som tog kort när jag var inne i ringen med Rock :)

Kul att träffa er allihopa som vi var med under dagen :)

 

För någon/några veckor sedan var jag och Rock inne på Hööks vid Marieberg.

Det var en butiksbiträde där vid namn Emma som blev så förtjust i Rock att hon ville ha ett kort på sig och Rock.

Kul det är när människor vill ha kort tillsammans med sin hund :D

Blev så glad. Självklart glömde jag själv att ta kort på dom.

men snälla Emma skickade bilden på henne och Rock :D

Rock tyckte det var super skoj att vara inne på hööks. han fick ju massa klappar å godis :D

 

Här har vi Emma och Rock :D

 

Super bra miljöträning att gå in i butiker och få hälsa på främmande människor :D

 

Ha det gott allesammans!

 
 
Elinore

Elinore

28 augusti 2013 18:07

Grattis till fina resultat!! :)

http://www.neoverona.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Ovido - Quiz & Flashcards