Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

vikten

Av Brigitte - 16 augusti 2013 18:49

För ca 11 år sedan var jag smal. jag vägde då ca 67 kg. jag cyklade en hel del, simmade. jag hade en vikariat på maxi (kvantum hette det tidigare)

Jag märkte inte av sjukdomen då. visste inte ens att jag hade den sjukdom jag har (CMT)

Jag blev sen dålig psykiskt att jag fick sluta jobba och  äta antideprisiva mediciner.

Medicinerna gjorde att jag ökade i vikt....väldigt mycket i vikt. Jag vägde som mest 95 kg.

 

efter några år med att vara sjukskriven och sedan studier så började jag jobbade extra på toysRus.

Jag jobbade där något år men sen fick jag sluta för jag fick så ont i benen.

Sen blev jag värre å värre i hela kroppen

Då kom man fram till att jag hade en ärftlig nervsjukdom.

 

Jag fick  sluta rida då kroppen blev sämre. Det var ju också  en sak till varför jag gick ned i vikt. Hade då ridit i några år, ca 5 dagar i veckan. vissa dagar mer intensiva än andra dagar.

 

   

(älskade happy   )

 

Man  blev kluven hur man skulle kunna gå ned i vikt då.

Jag kunde inte motionera, träna på gym, rida, simma, cykla eller utöva någon sport.hhmm

jag  testade på GI och då gick jag ned lite till.

 

Men som alltid sker när man försöker gå ned i vikt är att man ger upp. Det har jag gjort många många gånger under åren. Har bara blivit så less när man inte har kunnat träna för att förbränna fett.

Men i början på detta år träffade jag en gammal bekant vid namn Elin. hon berättade att hon hade gått ned i vikt via Viktväktarna.

vi beslöt oss för att jag skulle börja räkna points. Sen komma hem till henne 1 gång i veckan för att väga mig.

 

Yes, kilona började minska på kroppen. Det har tagit TID. Jag har haft en hel del problem med magen men nu har jag ftt behandling för det så den håller sig stabilare nu.

Sen har jag haft problem med att jag har ätit på tok för lite points per dag...jag äter för lite helt enkelt. Svårt att få i mig mat.

Sen har jag haft helt fel ättider under flera flera år när jag har gått hemma. Jag har ätit efter kl.16 på dagarna förutom helgerna.

Det har inte varit lätt att lägga om sina måltider, äta MYCKET mer än jag var van vid och få magen i schack.

 

När man har varit på väg att ge upp så har elin varit där å puschat på en. Jag SKA klara av att gå ned i vikt.

När jag startade med viktväktarna vägde jag 84 kilo. Jag har då lyckats gått ned själv 11 kg från 2006 till början av 2013.

Nu har nu  gått ned 4 kilo sen jag träffade elin i början på året. Det har tagit tid som sagt var. Men nu börjar det hända grejer. Jag har fått köpa lite nya kläder för att de gamla kläderna har varit för stora. Jag har gått ned väldigt många cm på kroppen. Jag orkar lite mer nu när jag inte är lika tung. jag har inte lika ont i benen som jag har haft.

 

Under jockes semester låg jag faktiskt på 78 kg..men jag gick tyvärr upp 2-3 kilo under sista semester veckan.

Nu är semestern slut och det är nu hårdträning på att gå ned.

vad innebär hårdträning för mig?

  • Gå minst 10 min varje dag med hundarna i den takt jag klarar av för dagen (tar annars elrullen)
  • Tänka på mina måltider...inte äta senare är ca 19
  • Hålla pointsen plus utnyttja extra pointsen man har varje vecka
  • Drick mycket vatten

Så får jag göra nu för att kunna gå ned i vikt igen efter semestern.

Lyckades gå ned 0.5 kg av de kilona jag gick upp under semestern :D

 

Ni som inte har orkat hålla koll på alla siffror så ser det ut så här:

  •  -11 kg (2006 till början av 2013)
  • -4 kg 2013....än så länge ;)
  • Summa: -15 kilo  under dessa år     
  • Startvikt: 95 kilo.
  • Nu: 80 kg
  • vill ned till 75 kg...så bara 5 kg kvar (får se om det i stället blir runt 72 kilo...beror på hur jag ser ut vid 75 kilo)

Ett stort TACK till dig Elin som inte har gett upp med att hjälpa med när det har varit så motigt   

 

Nu ser jag ut så här:

 

Smalare ska jag bli...jag ska klara det   

 

 

 
 
Ingen bild

syster

16 augusti 2013 21:04

Fina du!!!

 
Ingen bild

Sara i Umeå

16 augusti 2013 21:30

Fantastiskt bra jobbat! Klart du fixar resten också :)

 
Ingen bild

bibbi

19 augusti 2013 22:49

tack snälla ni :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Ovido - Quiz & Flashcards