Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

Utställning i Askersund

Av Brigitte - 11 augusti 2013 20:44

Idag när klockan ringde hade  jag ingen lust att gå upp. jag var trött å jag hade rätt ont i benen.

Men jag beslutade mig för att jag ändå skulle åka. Jag skulle få sällskap av gunilla idag.

vi hade ju redan stallt dit hennes tält då vi var där igår.

vi tänkte igår att vi ställer dit hennes tält vid den ringen som aussiesarna skulle gå i idag (nr 14) det var bara det att när jag kollade i pm:et för idag så var det inte samma nr på ringarna som var igår.

så nr 14 igår var nr 18  idag....så vi stallde tältet helt fel hihi. något vi nu lärt oss  att kolla upp innan vi sätter upp något tält i förväg igen   

det var lite knökigt å bökigt innan vi tillslut fick det till rätt ring.

 

Regna gjorde det en hel del under dagen så det var tur att vi kunde få dit tältet till rätt ring   

Maritha var snäll och stallde ut Ozzy idag.

Det gick väldigt bra för dom   

Ozzy slutade som 2:dra bästa hane med Cert

yes,yes,yes...äntligen fick vi det andra certet. vi har väl fått 3-4  reserv cert så det har varit så nära flera gånger. så äntligen var det våran tur att få certet     

 

Så här löd kritiken:

vackert huvud och uttryck. bra bett, utmärkt benstomme.  bra tassar. vacker hals. något sänkt i ryggen. utmärkt bröstkorg och förbröst. rör sig med bra steg och drive stabilt.utmärkt päls

 

Domare: Liz-Beth Liljeqvist

 

pga det dåliga vädret blev det inga bilder idag. det fick bli en bild hemma på ozzy och cert rosetten    

 

 

 

jag är glad i efterhand att jag åkte till utställningen idag   

 

Ha det gott allesammans!

 
 
Hanna

Hanna

12 augusti 2013 06:02

Stort grattis till certet!

http://www.kennelblagul.blogspot.se

 
Ingen bild

Bibbi

12 augusti 2013 09:24

Tack så mycket Hanna

 
erika

erika

12 augusti 2013 10:46

Stort grattis till Cert!

http://erikashundar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Ovido - Quiz & Flashcards