Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

länge sen

Av Brigitte - 11 juli 2013 11:18

Nu var det länge sedan jag uppdaterade. fy skäms på mig.

vet inte riktigt vart jag ska börja.

 

vi börjar med Rock:

underbar liten grabb. han får vara med och miljötränas.har inte börjat med några kommandon alls med honom.

han får iaf lära sig vart tomtgränsen går...något han glömde bort igår å drog några varv på grannens tomt.

han och jocke har börjat med vallning :) de vallar ankor..nu är det lite uppehåll pga semester.

Rock vet iaf vad han heter. han lystrar jätte bra på sitt namn :D

han har idag ensamhetstränat lite längre för första gången. det fixade han galant. han log och sov när jag åkte och sov när jag kom hem. tror inte ens han märkte att man var borta ;)

 

 

 

2 av mina 3 hjärtan   


 

Söta lilla Rock

 

 

Över till Ozzy

 

Klarade exteriörbeskrivingen :D och det betyder att han nu är KORAD med 422 poäng D

Gissa om jag är glad. Den första hund vi någonsin har fått någon titel på :D

var även på öbk:s utställning där ozzy placerade sig 1:a i öppenklass och fick excellent

Rocks uppfödare maritha hjälpte till att ställa ozzy :D

 

 

 

träningen med assistans går bra :) vi har tränat dåld platsliggning vid Sveas bageri på torget. Han fick ligga kvar vid fika bordet helt ensam och jag gick in lämnade brickan.

jocke var lite längre bort men höll koll på att folk ska låta bli honom.

sen försöker jag nå de som äger Marierbergs Galleria. Vi måste in och träna där men ev måste man få ett godkännande först.

 

Vi åkte också på kurs i kungör. Det var Zandra Beijer som höll i kursen "Motivation och koncentration" .

det var en väldigt bra och lärorik kurs. rekomenderar den varmt :D

 

Här är några av deltagarna :D

 

 

Vi var iväg på rasspecialen och där blev ozzy 3:dje bästa hane med reserv cert han placerade sig 1:a i öppenklass hanar :D

jag blev så otroligt glad :D

trodde jag aldrig.

jag trodde att en annan snygg hane skulle vinna i ozzys klass.

den domaren ställer jag gärna för igen :D

 

 

Vi har också tävlat lydnad...inte så bra poäng. runt 140 ena gången å runt 155 andra gången....så nära 160 .

första gången stannade han inte på ställandet. så det nollades.

andra gången fick vi poäng på alla moment :D men tyvärr lite för låga för att nå upp till 160poäng.

det är bara att kämpa på.

vi ska klara det.

det är jag som ställer till det på tävling för det funkar jätte bra på träning. jag kan stå på torget å träna å allt sitter klockrent fast människor tittar på mig. Men så fort jag går in på en tävling så går det sämre pga mig.

 

vi SKA klara det...vi SKA ha LP1 :D

så är det bara :D

 

Nu har vi paus i några veckor från tävlingar å träning.

det är semester tider och mycket att fixa och dona här hemma

 

Ha det gott allesammans!

 

 
 
Elin och Billy

Elin och Billy

11 juli 2013 11:56

Åh vad fint det verkar gå med Rock, han är så söt och låter riktigt trevlig också :D

Grattis till ett superfint korningsresultat! Och även till utställningen =)
Klart ni ska ta LP1, bara att kämpa på. Snart klarar ni det :D

http://aktivaussie.se

 
carita

carita

16 juli 2013 22:26

Du ska vara så stolt över dina blå!!!!! :)

http://www.caritashundar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Brigitte - 22 december 2016 12:52

Det har varit en del motgångar denna höst/vinter. som Ozzys bortgång    och att vi beslutade att inte avla på Vilja som vi hade utplacerad på foder pga underbett ( som inte ändrat sig på 3 månader) och Cherry Eye. Sen har våran tös varit sjuk ...

Av Brigitte - 8 september 2016 12:51

Ja, vart ska jag börja någon stanns?  är ju så länge sedan sen sist ( som det brukar vara nu för tiden   )   Jag kan börja med att berätta att vi i början av sommaren köpte en aussie tik vid namn Unity Blue Live The Dream "Vilja"tanken är att v...

Av Brigitte - 5 februari 2016 21:13

Förhoppningsvis blir det en väldigt rolig och spännande vår med ett gäng Aussie valpar           Rock har dejtat den fina tjejen Tassa på kennel Bestwishes     http://www.kennelbestwishes.se/Valpar         Ozzy ska till våren d...

Av Brigitte - 12 januari 2016 01:17


Jag tycker det är så bra att de har galakvällar och samlar in pengar till olika ändamål. Ikväll var det galan Nej till cancer. Tyvärr klarar jag inte av att titta på galor som handlar om cancer då min pappa avled pga cancer. Men jag blir så glad när ...

Av Brigitte - 28 december 2015 23:08

Långt blogginlägg. Tyvärr kunde jag inte lägga in bilder när jag uppdaterade via mobilen.   Hopps att ni orkar läsa allt 😃   Detta år har gott otroligt fort. Den lilla bebisen är ingen liten bebis längre utan har snart blivit 13 månader...

Ovido - Quiz & Flashcards